2014 - TIO RESOR

Hej!

Här kommer ett specialinlägg på lilla resebloggen!
Ni som följer bloggen vet att jag vanligtvis gör ett (eventuellt två) inlägg om varje resa. Förra året visade sig bli ett riktigt reseår med hela tio resor utanför Skandinavien! =)
Därför tänkte jag nu att det skulle vara roligt med en sammanställning över årets fantastiska äventyr, i kronologisk ordning.

Resorna under 2014 var:

8. Okt: UAE & Oman
9. Nov: Warszawa
10. Dec: UAE

--------------------------------------------------------------------------------------

1: GRAN CANARIA

Årets första resa gick av stapeln redan i januari. Det blev en chartervecka på Kanarieöarna, närmare bestämt Gran Canaria! Denna resan fick jag dela med tre andra som ville ha exakt samma typ av semester: Sol, bad, avkoppling och ett litet äventyr genom bergen. Dessa var Anny, Amanda och Alfred =)

2: BERLIN

Medan februari fick spenderas hemma i ett vintrigt Sverige, dröjde det inte längre än till början av mars förrän nästa resa blev av. Då var det dags för en klassresa med TRAC13 till Berlin! Det blev en riktigt, riktigt rolig resa till den tyska huvudstaden med många härliga skratt tillsammans med de 30 klasskamraterna!

3: UAE

Tio dagar efter hemkomst var det dags att ge sig av igen. Under senare halvan av mars for jag ner till UAE, där Alfred befann sig för tillfället. Största delen av resan tillbringades i Dubai! =)

4: BARCELONA

Medan jag fick hålla mig hemma under april och maj, var jag återigen redo i juni! :)
Denna gången bar det av till Barcelona med tre knäppa men sköna typer, nämligen Amanda, Denise och Linnea!

5: AMSTERDAM

När jag kom hem därifrån insåg Alfred och jag att vi inte varit iväg på en resa tillsammans (ensamma) sedan förra året! Så innan sommarens arbete drog igång, passade vi på att ta en liten weekend i Amsterdam :)

Sedan väntade en underbar sommar hemma i Sverige! Det fanns varken tid eller något behov av att lämna landet. Sol och rekordmånga dopp i havet hann vi erfara =))

6: BELGRAD

Men även den sommaren led mot ett slut och sista veckan i augusti kom... Då hoppade vi på ett flyg ner till Balkan! Efter att Skopje/Makedonien gjort succé hos oss, valde vi att fortsätta utforska regionen med en genom en resa till Belgrad/Serbien! :)

7: HELSINGFORS & KRAKOW

I september åkte Alfred ner till UAE igen för att hälsa på föräldrarna. Då åkte jag och en girig, anspråkslös och meningslös kvinna vid namn Anny Selberg iväg på en resa till Krakow för att besöka bland annat Auschwitz. På vägen hem hade vi en dag i den finska kärnan Helsingfors :)
Trippen blev minst sagt fylld av skratt och nöjen! =)

8: UAE & OMAN

När hösten var kommen och mörkret intog oktober månad, flög vi ner till UAE för några dagar i Abu Dhabi/Ruwais. Efter det tog vi oss vidare till grannlandet Oman där vi bodde fem dagar i huvudstaden Muscat!

9: WARSZAWA

Nästa resa gick till en inte fullt så solig och varm destination, nämligen Warszawa. Även här var det ett skönt gäng (samt en Stand-Up show) som fyllde resan med lite ljus i november månad :)...

10: UAE

Årets tionde och sista resa gick för tredje gången ner till UAE, där vi firade jul! Några dagar spenderades självklart på hotell i Dubai, medan resten blev ute i lugnets Ruwais...

Så där!

Under 2014 gjordes alltså tio resor utanför Skandinavien, varav tre utanför Europa!
Antalet flygresor uppgick till 34 under året!

Jag vill tacka alla som varit med på någon av resorna och bidragit till ett fantastiskt år av resor! :D

Allt jag har att säga nu är att ett nytt år har börjat och att det ska bli spännande att se vad 2015 har att erbjuda. Vi har redan varit iväg på rundresa i Turkiet, och flera resor är bokade framöver! ;))...

Tack för att du läst!

Till nästa gång:... Res på!

thepilgrim.blogg.se

"No man needs a vacation more than the person who just had one" ~ Elbert Hubbard