2018 - SJU RESOR

 
-------------------------------------------------------------
 
Hej! 
 
Här kommer ett litet nyårsspecial från mig här på bloggen. För er som hängt med här på sidan lite längre, så kanske ni vet att jag i slutet av varje år brukar göra ett samlingsinlägg med två bilder från varje resa som gjorts under året =)
I år hade jag lyckan att kunna göra sju resor utanför Skandinavien. Stora som små, men alla härliga och unika på sina egna sätt! 
 
Resorna under 2018 var följande:
 
1. Jan: Florida & Karibien
2. Mar: Tunisien
3. Apr: Gdansk
4. Maj: Edinburgh
5. Aug: Normandie
6. Sep: Rumänien
7. Nov: Australien
---------------------------------------------------------
 
1: FLORIDA & KARIBIEN
Årets första resa började med att vi (Alfred, Carina, Lennart och jag) flög till Miami, för att där hyra bil och köra ner till Key West! Efter några dagar där så körde vi tillbaka upp till Miami för att spendera några nätter i staden :)
Efter det mötte vi även upp Adrian & Kristian och hoppade tillsammans på en kryssning ner genom Karibien. Stoppen längs kryssningen var Belize, Honduras och två platser i Mexiko =)
 
 
2: TUNISIEN
I början av mars månad ville Alfred och jag iväg på en weekend över tre nätter.
Detta innebar att vi fick hålla oss "i närheten", men samtidigt är hela Europa ganska trist under denna månad. Därför kom vi på en bra lösning, nämligen Tunisien!
27 grader varmt och inte mycket längre än till södra Spanien... :)
 
 
3: GDANSK
Vi har under senaste åren gjort en årlig resa med kollegor från jobbet, och de som vill haka på är välkomna. Tidigare resor har gått till Madrid, Warszawa och denna gången blev det två galna nätter i Gdansk! :D
 
 
4: EDINBURGH
I maj månad gjorde vi en kort utflykt till Edinburgh. Det var första gången för oss båda att besöka Skottland...
 
 
5: NORMANDIE
I augusti var vi inbjudna till att hälsa på våra franska vänner Thomas och Julien som bor i Paris. I och med att vi redan besökt Paris tidigare så spenderade vi i princip hela veckan ute på olika platser runtom i Normandie, norra Frankrike :)  
 
 
6: RUMÄNIEN
I september gjorde Alfred och jag en weekendresa till Rumänien. Vi bodde tre nätter i huvudstaden Bukarest, varifrån vi också gjorde en heldagsutflykt till Bran där vi besökte Draculas slott...
 
 
7: AUSTRALIEN
I november avslutade vi reseåret 2018 storartat med en resa till Australien! Oceanien var den sista världsdelen som jag inte ännu hade besökt. Under två fantastiska veckor besökte vi Adelaide, Melbourne och Sydney :)
 
 
 
Så där, det var årets resor!
 
Under 2018 blev det alltså sju resor, varav tre utanför Europa.
Antalet flygningar uppgick till 30.
 
Jag vill säga tack till alla som var med på någon av resorna. Ni var med och bidrog lika mycket till resorna som destinationerna själva =)
 
Sedan vill jag självklart också tacka alla er som varit med och läst på bloggen, vare sig du följer oss hela tiden eller bara tittat in någon gång då och då!
 
Nu återstår väl bara för mig att önska ett Gott Nytt År! :D
Och jag hoppas du är med oss på våra resor även nästa år, oavsett vad 2019 har att erbjuda! 
 
Redan nu är flera fantastiska resor bokade, såsom Vietnam i januari, en tvåveckors-kryssning i Karibien i mars (med hela tolv nya öar!), samt en vecka i Sydkorea i maj! Utöver dessa ligger ytterligare några spännande resor i planeringsstadiet... ;)
 
Tack 2018 och låt 2019 börja! :)))
 
Ta hand om er till nästa gång, och kom ihåg:
BOKA FÖRST, TÄNK SEN!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thepilgrim.blogg.se

"No man needs a vacation more than the person who just had one" ~ Elbert Hubbard

RSS 2.0