Tillbaka ner till UAE...

Hej!!
 
Nu har det dröjt ytterligare en gång sedan sist. För två veckor sedan åkte vi tillbaka ner hit till Ruwais och UAE efter 12 dagar hemma i Svedala. Tack till alla er där hemma som jag hann träffa och som påminde mig om att borta är bra (super!), men hemma bäst...
 
Det har inte hänt så jättemycket sen vi kom ner igen, utan vi har mest tagit det lugnt med sol, bad, plugg och träning. Härligt med avkoppling med så man hinner smälta allt som händer.
 
Berättelsen fortsätter ännu en gång med Turkish Airlines:
 
Efter start fick vi en fin vy över Landvetter och Västra Götalands landskap...
 
Är det något Turkish gör bra... så är det maten ombord! Till och med ni som "inte gillar flygplansmat" skulle gilla detta... x)
 
Även vid landning i Istanbul fick vi en underbar utsikt! =)
 
En utav broarna över Bosporen... som skiljer Europa och Asien åt!
 
Del av centrala staden...
 
Gillar flygplatsen som ligger mitt i stan!
På nästa flyg, mot Abu Dhabi fick vi en hel rad för oss själva... Sista raden, säten A-F! ;)
 
Alfred tog A-C, vilket innebar att jag hade hela D-F helt för mig själv... Rena rama Business Class utan att behöva betala för det =D Sweet...
 
Lite solnedgångsmys på balkongen... fika ingår :P
 
Ja... Ruwais ligger mitt ute i en stor öken! xP
 
Förra helgen skulle Alfreds föräldrar ha några vänner över på (vad vi tror blev) Ruwais första Afternoon tea! :) Vi stod för cateringen
 
Alfred bakade mumsiga scones...
 
Kladdiga muffins (på vilka vi skrev med arabiska, och som ni ser här, kinesiska tecken)...
 
... medan jag gjorde snittar.
 
Sedan har dagarna i stort sett bestått av
 
Där vi stötte på en rocka!
 
Men lugn, den var död x) (fast ändå äcklig)
 
Sen vandrade nån lustig tran-aktig fågel omkring på playan också...

Nästan varje gång vi åker hem så ser vi även denna granna filur x))

Sådär ja!
 
Det som väntar nu det närmaste, är alltså att vi får en hedersgäst på besök under följande vecka :)
Alfreds vän Sara flyger ner imorgon för att under kommande sju dagar besöka Ruwais men också Dubai, så om du läser nu Sara: Packa och nana! Berit & fåren vill att du är pigg när du kommer ner! ;)

Vi har bestämt att vi ska åka upp i Burj Khalifa (världens högsta byggnad), åka ut på "palmen" och bada på Atlantis-Aquaventure (sistens var vi på Wild Wadi), och massa annat trevligt.
 
Så trevliga inlägg är att vänta igen om en dryg vecka! Until then...
 
Kram!


Kommentarer
It´s Sara, Bitch!

Oh lala! Hedersgäst och allt :) Får man möjligen något extra som hedersgäst måntro? en prinsesskrona? en kamel? (en bit kaka?)...;)

Berit är packad...ehh jag menar nerpackad och fåren har jag förträngt för länge sedan men det var ju bra att jag kom att tänka på dem så här nära läggdags...fasiken Alex...

:D hehe vi kommer ha så kul!

/syns imorgon!

Svar: Hahah, ja som hedersgäst kan man få kamelmjölk... på sin höjd! ;)Hahaha! Har du supit honom under bordet, stackarn, han är ju bara sju år gammal ;P
Ja det kommer vi verkligen! :D Prepare for Dubai!
Alex Arvidsson

2013-04-18 @ 20:43:20
Leenie

Hahaha "ät mig" <3

Jag saknar er! :( synd att vi inte hann träffas! Men kul att se att ni har det så bra iaf :)

Svar: OMG Leenie! Haha gu va glad ja blev att du fattade min skrift! :DJa :/ Vi måste ses så fort jag kommer hem!! :)
Alex Arvidsson

2013-04-18 @ 20:57:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thepilgrim.blogg.se

"No man needs a vacation more than the person who just had one" ~ Elbert Hubbard

RSS 2.0