Boendet :)

Hej!
 
Nu har det gått ytterligare en vecka och vi hoppas att allt är bra med er.
 
Om ni undrar över vädret så är har här varit runt 20-23c varje dag, så våren har inte riktigt kommit än.
I havet har tempen legat på kalla 18c, men idag hade den stigit till 23c, så årets första dopp var oundvikligt. Så nu blir det väl en kombination av hav/pool framöver tills havet blivit ännu varmare (når upp till 35c i ibland!)... :)
 
Men nu till kvällens inlägg. Tydligen är det så att somliga är intresserade av hur vi bor, så jag tyckte att ett inlägg om boendet kunde vara lämpligt.
 
Men vi börjar första med några bilder vi tog (på oss själva haha) under en "svenskfest"  med cirka 50 gäster som var härom kvällen:
 
Igår kväll myste vi till det med en ost- och vinkväll. Min favvotyp av kväll haha, finns inget bättre! x) Mums =) Gotta love it!
 
Och så till boendet. Vi bor för nuvrande alltså på femte våningen i ett sjuvåningshus. Byggnaden har endast ett drygt år på nacken...
 
Taget ute på gatan, alla kvarter har olika "färger"...
 
Byggs så det knakar även här :)
Välkomna in i lägenheten. Här har vi hallen som visar att lägenheten är lååång...
 
Köket:
 
Var bara tvungen att ha med vattenbehållaren där man inte bara kan hämta kallt vatten, utan även färdigt varmt vatten. Perfekt till snabbkaffet! ;)
 
Och så har vi det mysiga vardagsrummet. Först ena halvan...
 
...sen den andra:
 
Sist har vi vårt lilla sovrum. Man känner sig som hemma =)
 
Inte en walk-in-closet, men duger gott och väl för oss! :)
 
Vår egna lilla toa (med dusch):
 
 
Utsikten från balkongen i vårt rum. Bilden är tagen under morgondiset, därav den icke-blå himmelen haha :P
Vi följer även arbetarna nere på gården och hoppas på att vårt gräs snart ska komma nere på gården. Men tills dess är det sand, sand och sand från öknen som gäller ;P
 
Det var allt för denna gången, men nu har ni åtminstone en liten aning om hur vi lever här nere :)
 
Alfred och jag tar tidigt på måndag morgon bussen till DUBAI! =D
Vi är tillbaka igen på onsdag kväll, så vänta er ett späckat inlägg med härliga bilder på nån gång på torsdag! :)
 
Tack för att ni följer bloggen!
Ha det fint där hemma! =)
 

Kram så länge!


Kommentarer
Per Arvidsson

Fan va mysigt ni har det,jag måste tänka sand,sand,sand för att inte bli avis!Förresten,hade ni stilton på ostbrickan?Nä,tänkte väl det,inte avis alls,nä då!Hälsa Alfred & hans mamma&pappa från oss,kram!

Svar: Hahaha, nä Stilton uteblev :P Men vi hittade lite danskt mögel ;)Hoppas ni med har det gott! =)
Alex Arvidsson

2013-02-16 @ 18:57:05
Marigona

Aleeeeex..!! Kmr börja stalka dig på bloggen nu å kommentera en massa, bli inte rädd.. höhö..
Jag e såå avvis tror jag dör, här är det så sjukt deprimerande att jag funderar på å lämna sverige å resa ut i världen å börja tigga på gatan för överlevnad. Whatcha think? Jag borde lätt köra på de va..?
Kramis

Svar: Hahaha bring it on!! ;PJadu, det låter som en toppenidé! Men om du bara tar med dig din mobil så kan du koppla den till NOWen och jobba på distans... ;)
Alex Arvidsson

2013-02-18 @ 12:39:18
emmiiiiie

Va roligt att se ert boende Alex ;)jag har dock en oerhört viktig fråga du måste besvara, hur mycket ökade besökarna förra veckan? jag skickade nämligen ut massmail till alla på kontoret med din blogg adress :)haha..

Svar: Waaaah you little biatch!! :O Haha :PSka berätta: Jag loggade in och såg statistiken, blev helt chockad då besökarna hade typ tiodubblats fastän jag inte gjort nåt inlägg. Och eftersom Annelie hade kommenterat så sa jag till Alfred att det måste varit att typ hela jobbet gått in, men jag fattade aldrig hur/varför!! x) Så det var duu, borde ha misstänkt! Lilla buse ;)
Alex Arvidsson

2013-02-19 @ 13:42:49
Anonym

Hej, många muslimer är ju fientliga mot homosexuella och bör vara det enligt koranen. Hur ser befolkningen från era områden på att ni, två killar lever tillsammans?

Ha det bra, verkar riktigt härligt! :)

2013-02-19 @ 22:52:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thepilgrim.blogg.se

"No man needs a vacation more than the person who just had one" ~ Elbert Hubbard

RSS 2.0