Into the desert!

Idag var det dags att ge oss ut i öknen för att se vad detta land egentligen handlar om!
 
Efter ett tags tjatande från min sida om att få se kameler, fick vi äntligen syn på en grupp.
 
De är ganska majestätiska med sina långa ben.
 

Eller är det jag som är majestärtisk, den bugar ju så fint åt mig? =)
Tror den hörde mig...
Sen var det dags att åka ännu längre, rätt ut i sandens oändlighet...
 
 

Om man tänker efter så är man så liten och hjälplös ute i naturen. Hur länge hade man klarat sig här utan vatten?...
 

Men det var en fantastisk känsla, sanden var så len och finkornig. Låta den rinna iväg mellan tårna...
 

En vidsträckt sandlåda så långt ögat kan nå!
 
Mänsklighetens första steg på mars... nästan.
 
 
Vinden hade bildat en så fin bergskam på toppen av "kullen". När vinden sedan blev starkare, blåste det övre lagret sand så fint iväg...
 
Fick avsluta med en annan pose än det vanliga smilet+segertecknet...
 
Tills vi ses näst,
Kram på er!


Kommentarer
Victoria

Va fint!! Ni ser ut att ha det bra, ta hand om dig lillebror!! Haha jag red en kamel i Marocko men vår kamera blev stulen... Känns igen? ;) Vore kul att åka dit med dig nån gång, du skulle älska det! Kram kram /Vicki

Svar: Heej!! Tack, ja det är underbart här. Ja vi fick vykortet ;) HAHAHA du skojar, ja det låter väldigt bekant! Lustigt att det var just i Marocko den blev stulen, för du var ju lite misstänksam mot ett visst folk när min blev stulen ;PSkulle vara kul att åka dit med er nån gång! Vill ju dessutom se min dubbelgångare haha =) Hälsa din habib, kramar!
Alex Arvidsson

2013-02-02 @ 00:30:03
Jonna

Inte det minsta avundsjuk!

Svar: Bra, för jag är inte avundsjuk på din Island, Irland och eventuella Kina-trip! ;O
Alex Arvidsson

2013-02-02 @ 08:09:46
Per Arvidsson

Fina bilder!

Svar: Tackar, kul att du läser! =) Ska leta efter en "sheik-hatt" åt dig...
Alex Arvidsson

2013-02-03 @ 16:39:17
Lena

Haha sista bilden! Kan inte sluta klura på hur mycket sand ni hade i skorna helatiden :P

Svar: Haha, efter sista bilden hade jag till och med sand i hela ansiktet! ;P
Alex Arvidsson

2013-02-06 @ 08:52:32
URL: http://lenastridsberg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thepilgrim.blogg.se

"No man needs a vacation more than the person who just had one" ~ Elbert Hubbard

RSS 2.0