Introduktion =)

Hej och välkommen!
Kul att du tittar förbi min lilla blogg som jag startat i samband med mitt (vårt) halvår i Förenade Arabemiraten.
 
De allra flesta känner till det hela som att vi ska befinna oss i Dubai. Detta är egentligen inte helt korrekt utan har använts för att inte förvirra folk med Abu Dhabi/Förenade Arabemiraten/Ruwais/Dubai osv....
Därför tänkte jag att det kunde vara lämpligt med en liten lektion för er läsare ;)
 
1. Landet vi ska till heter "Förenade Arabemiraten", på engelska "United Arab Emirates" (UAE, vilket jag ofta kommer använda som förkortning).
 
2. Största och mest kända staden heter Dubai, medan huvudstaden heter Abu Dhabi. Avståndet är 12 mil.
 
3.Staden (byn?) vi ska bo i heter Ruwais och ligger egentligen ganska långt ifrån städerna, ca 20 mil från Abu Dhabi och hela 32 mil från Dubai.
 
Men ni behöver inte oroa er! Ni kommer få se massvis med bilder även därifrån ;)
 
Utöver själva vistelsen i UAE så kommer vi i mars även besöka de små grannländerna Bahrain, Kuwait och Qatar. Vem vet, kanske blir det mer än så under våren... ;)
 
För er som undrar så åker vi 27 januari och återvänder 1 juni (med ett litet besök i Sverige i mitten av perioden.
 
 
Stay put for more! 


Kommentarer
Robin

Tillagd som favorit nu! :) Hoppas ni har det bra och tack för smset. Hörs snart. KRAM

Svar: Haha kul att höra att någon följer iaf! ;) Vi har det toppen, hoppas du med har det! Kram
Alex Arvidsson

2013-01-27 @ 20:51:09
Supermamman

Hej Alex o Co

Svar: Hej! Saknar vår morgongympa nåt alldeles förfärligt...
Alex Arvidsson

2013-02-05 @ 13:08:33
Annelié

gud vad roligt Alex, hade ingen aning att du åkt iväg då jag har varit sjuk ett tag. Skall bli spännande att följa er./Annelié vx

Svar: Tack! Hoppas du är bra nu då iaf :) Kul att du håller koll på oss ;) Vi ses!
Alex Arvidsson

2013-02-13 @ 10:56:35
Marigona

Haha Alex älskar din introduktion till oss vilsna människor.
Ha sååå kul!
P.s e så avundsjuk att jag blivit helt röd.
Växeln misses you

Svar: HAHA Marigona, jag har väntat på dig! Var inte en sån serb! ;)Tack, ska ha det kul! Saknar mobbade stunder på jobbet! Ses snart =)
Alex Arvidsson

2013-02-13 @ 11:15:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thepilgrim.blogg.se

"No man needs a vacation more than the person who just had one" ~ Elbert Hubbard

RSS 2.0