2017 - ÅTTA RESOR

------------------------------------------------------------------------
Hej!
 
Här kommer ett litet nyårsspecial från mig. här på bloggen. För er som hängt med här på sidan lite längre, så kanske ni vet att jag i slutet av varje år brukar göra ett samlingsinlägg med två bilder från varje resa som gjorts under året =)
I år hade jag lyckan att kunna göra åtta resor utanför Skandinavien. Stora som små, men alla härliga och unika på sina egna sätt! 
 
Resorna under 2017 var följande:
 
1. Jan: Miami & Karibien (kryssning)
2. Feb: Sydafrika/Zambia/Zimbabwe
3. Maj: Litauen & Vitryssland
4. Aug: Nice & Monaco
5. Sep: Warszawa
6. Sep: Skiathos
7. Okt: Pisa & Florens
8. Nov: Malaysia & Brunei
-------------------------------------------------------------------------
 
1: MIAMI & KARIBIEN
Årets första resa gick av stapeln nästan direkt efter nyår och gick till Miami. Efter några dagar där klev vi ombord på vår allra första kryssning, men det skulle knappast bli vår sista! ;)
Med oss på resan hade vi ett fantastiskt gäng på fyra personer, som gjorde resan så lyckad som den blev! Nämligen Adrian, Kristian, Emmy och Marcus... =)
 
 
2: SYDAFRIKA/ZAMBIA/ZIMBABWE
Årets andra resa blev inte sämre den! En knapp månad efter att jag kommit hem från kryssningen så var det dags att ge sig av till tre länder i södra Afrika, med Kapstaden som huvudresmål! Med mig hade jag Anny, som jag hade planerat resan med i nästan tre år!
Bungy-jump ner i Victoriafallen skulle bli en av huvudattraktionerna på resan :)
 
 
3: LITAUEN & VITRYSSLAND
Efter att (tillsammans med Ryssland) ha varit ett av de enda två länderna i Europa som fortfarande hade visumkrav för svenskar, så valde vi att besöka Minsk när de införde en visumlättnad för bland annat svenskar som besöker landet i upp till fem dagar. På vägen dit passade vi på att besöka den litauiska huvudstaden Vilnius för andra gången... 
 
 
4: NICE & MONACO
Efter att ha rest runt lite på hemmaplan under sommaren (Norrland och Gottland), så var vi redo för utlandet igen när sensommaren närmade sig. I augsuti bar det av på en fem dagar lång resa till den franska rivieran där vi besökte Nice, Cannes och saint Tropez. Vi passade även på att göra en visit i Monaco när vi ändå var i närheten :)
 
 
5: WARSZAWA
I början av september gjorde Adrian och jag en kort resa till den polska huvudstaden. Men trots att vi bara var där en natt så hann vi med både sightseeing och massor av ätande!
 
 
6: SKIATHOS
Efter att ha längtat efter de grekiska öarna i flera år, så tyckte vi att det äntligen var dags för ett återbesök. Vi passade på att boka en ny ö för oss, nämligen Skiathos! Och vad kunde vara bättre än att matcha resan med Alfreds 26-årsdag...? =)
 
 
7: PISA & FLORENS
Under hösten gjorde syrran & jag en resa tilll de två viktiga städerna i italienska Toscana! Denna resa var också ganska kort, men även här hann vi med ganska mycket. Massor av sight-seeing och mat stod självklart med på listan, men också bara tid att umgås med varandra...
 
 
8: MALAYSIA & BRUNEI
Sist men verkligen inte minst för i år var Alfreds och min fantastiskt härliga resa till Sydostasien! Kuala Lumpur och Langkawi gav oss den perfekta blandningen av storstad och beachlife medan Brunei gav oss en dos av det där unika...
 
 
Så där, det var årets resor!
 
Under 2017 blev det alltså åtta resor, varav tre utanför Europa.
Antalet flygningar uppgick till 40.
 
Jag vill säga tack till alla som var med på någon av resorna, ni var med och bidrog lika mycket till resorna som destinationerna själva =)
 
Sedan vill jag självklart också tacka alla er som varit med och läst på bloggen, vare sig du följer oss hela tiden eller bara tittat in någon gång då och då!k
 
Nu återstår väl bara för mig att önska ett Gott Nytt År! :D
Och jag hoppas du är med oss på våra resor även nästa år, oavsett vad 2018 har att erbjuda! 
 
Ta hand om er till nästa gång, och kom ihåg:
BOKA FÖRST, TÄNK SEN!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thepilgrim.blogg.se

"No man needs a vacation more than the person who just had one" ~ Elbert Hubbard

RSS 2.0